Stiamo cercando una risorsa per questa posizione:

Intern in the area of Process Management (Uomo/donna)

Città: Frankfurt am Main, Germania

Tasks

  • Streamlining the European Marketing & Advertising department by relating its activities to the overall business goals
  • Working closely and in collaboration with European Marketing, PR and Online teams as well as other departments to accomplish the above mission mentioned
  • Supporting the team in expanding a Digital Asset Management system, to act as a central repository for Nintendo assets
  • Supporting the team in change management projects by analysing, optimising, restructuring and creating business processes
  • Taking over various administrative and ad hoc tasks

Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor.

Requirements

  • The internship has to be mandatory for your current studies
  • The minimum length of the mandatory internship should be 6 month
  • Fluent in spoken and written English, another European language is a plus
  • Knowledge and experience using MS Office is considered an asset, with the willingness to learn in areas of IT and project management
  • Teamwork-oriented and pro-active attitude
  • Strong interpersonal skills with the ability to work closely and cooperatively with different departments and team members
  • Strong interest in video games and a basic knowledge ofgaming franchises (especially Nintendo's)
  • Passion for games and the video game industry

Earliest start date: January 2019

Sei interessato? Mandaci la tua candidatura, in inglese, accompagnata dal tuo CV e dalla lettera di conferma della tua università per gli stage obbligatori. Ricordati inoltre di indicare chiaramente quando potresti iniziare.

Level up!

Grazie ai nostri prodotti Nintendo Switch e Nintendo 3DS, siamo uno dei principali produttori di videogiochi e console nel settore dell'intrattenimento interattivo. Il nostro obiettivo è quello di raggiungere tutti con i nostri prodotti, senza distinzione di età, sesso o esperienza di gioco. Un team forte e motivato, elevati standard qualitativi, nuovi concept, lo sviluppo creativo e la realizzazione di nuove idee per i giochi, uniti a una sofisticata strategia di vendita, ci permettono di sorprendere continuamente il pubblico con prodotti nuovi e innovativi.