Stiamo cercando una risorsa per questa posizione:

Intern in the area of Digital Channels (Uomo/donna)

Città: Frankfurt am Main, Germania

Tasks

  • Fully supporting the Digital Channels team in all activities related to the communication on digital channels, incl. the Nintendo´s website homepage and social media
  • Ensuring timely implementation of social media messages (tweets, posts, videos, etc.) for Nintendo of Europe's owned social media channels, including Twitter, Facebook, YouTube, Instagram, Twitch, LinkedIn and others in co-operation with internal stakeholders
  • Evaluating the success of activities on Nintendo of Europe's digital channels based on pre-defined KPIs
  • Researching and proposing new opportunities for digital marketing and advertising campaigns, incl. A/B testing
  • Providing support and consultancy to internal stakeholders

Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor.

Requirements

  • The internship has to be mandatory for your current studies
  • The minimum length of the mandatory internship should be 6 month
  • Strong interest in digital marketing
  • Fluent in spoken and written English, another European language
  • Good Microsoft Office knowledge, especially good under standing of Excel is a plus as well as Adobe Photoshop skills
  • Strong interpersonal skills with the ability to work closely, cooperatively and effectively with different departments and with the team members
  • Passion for games and the video game industry

Earliest start date: November 2018

Sei interessato? Mandaci la tua candidatura, in inglese, accompagnata dal tuo CV e dalla lettera di conferma della tua università per gli stage obbligatori. Ricordati inoltre di indicare chiaramente quando potresti iniziare.

Level up!

Grazie ai nostri prodotti Nintendo Switch e Nintendo 3DS, siamo uno dei principali produttori di videogiochi e console nel settore dell'intrattenimento interattivo. Il nostro obiettivo è quello di raggiungere tutti con i nostri prodotti, senza distinzione di età, sesso o esperienza di gioco. Un team forte e motivato, elevati standard qualitativi, nuovi concept, lo sviluppo creativo e la realizzazione di nuove idee per i giochi, uniti a una sofisticata strategia di vendita, ci permettono di sorprendere continuamente il pubblico con prodotti nuovi e innovativi.