Stiamo cercando una risorsa per questa posizione:

Assistant Manager (Project Management) (Uomo/donna)

Città: Frankfurt am Main, Germania

Tasks

  • Monitoring the project progress to ensure completion of projects on time, on budget and in the desired quality and taking counter-measures and escalating in case of deviations
  • Providing support on initiating and pre-planning projects and establishing the communication between localisation team and developer contacts
  • Taking on a strong leading position to provide detailed guidance and feedback as disciplinary superior
  • Encouraging and motivating the team to improve the working atmosphere, overall performance and its readiness to change
  • Setting medium and long-term goals for team members
  • Taking personnel-related decisions and serving as point of contact for Human Resources
  • Assigning team members and defining workflows tailored to the needs of localisation projects
  • Monitoring the workload of team members and requesting or declining additional localisation tasks to avoid unplanned overtime or lengthy downtime while always considering cost effectiveness

Requirements

  • Extensive experience in the field of localisation
  • Education or graduate degree in project management and/or several years of work experience in the field
  • Excellent communication skills in English and Japanese
  • Outstanding analytical abilities
  • Experience in leading a team
  • Experience with cross-departmental workflows at Nintendo
  • Ample knowledge of games industry

Sei interessato? Mandaci la tua candidatura, specificando quando potresti iniziare e le tue aspettative salariali.

Level up!

Grazie ai nostri prodotti Nintendo Switch e Nintendo 3DS, siamo uno dei principali produttori di videogiochi e console nel settore dell'intrattenimento interattivo. Il nostro obiettivo è quello di raggiungere tutti con i nostri prodotti, senza distinzione di età, sesso o esperienza di gioco. Un team forte e motivato, elevati standard qualitativi, nuovi concept, lo sviluppo creativo e la realizzazione di nuove idee per i giochi, uniti a una sofisticata strategia di vendita, ci permettono di sorprendere continuamente il pubblico con prodotti nuovi e innovativi.