Nous cherchons un(e)

Intern in the area of Online Projects & Content Coordination (h/f)

Ville : Frankfurt am Main, Allemagne

Tasks

  • Supporting the day-to-day content implementation into the Nintendo corporate website via CMS (content management system)
  • Supporting daily follow-up of the online schedule
  • Supporting the language team for approvals
  • Assisting the development of all necessary briefing documents for internal and external (agencies) resources
  • Maintaining the collaboration with internal and external partners about project status, assets creation and delivery, feedbacks, files delivery and quality
  • Supporting the definition of project plans and timelines and providing regular updates about current projects to the internship supervisor
  • Keeping the necessary overview tools updated

Please note that all tasks will be executed in close cooperation with the internship supervisor.

Requirements

  • The internship has to be mandatory for your current studies
  • The minimum length of the mandatory internship should be 6 months
  • Fluent in spoken and written English, another European language is a plus
  • Proficiency in MS Office, especially good understanding of Excel preferred
  • Experience with a CMS (content management system) is a plus
  • Knowledge of Web Development / Web Design tools is a plus
  • Strong interpersonal skills with the ability to work closely, cooperatively, and effectively with different departments and team members
  • Passion for games and the video game industry
  • Strong interest in digital marketing, Keen eye for detail

Earliest start date: April 2019

Ce stage vous intéresse ? Faites-nous parvenir votre candidature en anglais avec votre CV, la lettre de confirmation qu'il s'agit d'un stage obligatoire de votre université, en précisant la date la plus proche à laquelle vous pouvez commencer.

Level up!

Grâce à nos consoles Nintendo Switch et Nintendo 3DS, nous sommes l'un des plus grands fabricants de jeux vidéo et de consoles de l'industrie. Notre objectif est de toucher tout le monde avec nos produits, quel que soit l'âge, le sexe ou l'expérience en matière de jeux vidéo. Une équipe soudée et motivée, une qualité supérieure, de nouveaux concepts, le développement créatif et l'intégration d'idées de jeu, alliés à des stratégies de vente sophistiquées, nous permettent de surprendre sans arrêt nos clients avec des produits innovants.